Konstrukcja autostrady A2 w Polsce

Konstrukcja autostrady A2 w Polsce

Zdjęcia prezentujące najnowszy stan budowy wschodniego odcinka autostrady A2 w Polsce mogą sugerować, że jest on gotowy do użytku. Wyglądają na to, że jedynym krokiem do uruchomienia trasy jest usunięcie barier drogowych. Jednak rzeczywistość jest nieco bardziej skomplikowana.

Odcinek autostrady A2 łączący Swory z Białą Podlaską prezentuje się imponująco zarówno na fotografii jak i w raportach statystycznych. Wskazania odnoszące się do postępu fizycznego prac pokazują 98,33% realizacji, a wykonawca projektu, Polaqua, osiągnął 98,5% zaawansowania projektowego. Niestety, wskazanie postępu czasowego pracy wynosi 104,51%, co sygnalizuje opóźnienie. Według kontraktu prace powinny zakończyć się w październiku 2024 r.

Mimo pozytywnych prognoz, wiadomości dla kierowców nie są tak optymistyczne. Nowy odcinek autostrady A2, znajdujący się blisko granicy z Białorusią, nadal nie jest otwarty dla ruchu drogowego. Powodem jest brak odpowiedniego połączenia z siecią dróg w okolicy, co w praktyce oznacza, że otwarcie odcinka nie będzie miało znaczącego wpływu na tranzyt ani ruch lokalny. Ponadto, brakuje tam także połączenia z następnymi fragmentami A2, które są jeszcze w trakcie konstrukcji, a stopień zaawansowania ich budowy jest znacznie mniejszy. W takim razie jak bardzo to „mniej”? Poniżej prezentujemy najnowsze dane.